KEANE

Tim’s Strangeland Track-by-track: #11 In Your Own Time 22 May 2012

11 – IN YOUR OWN TIME

This was another ’20 Song Game’ effort – I wrote it the same day as Silenced By The Night, Black Rain, and Run With Me (and, for Mt Desolation fans, Dividing Line, Your Kind Of Life, and Wherever You Were Going). I remember finishing it in Toronto on a day off, and then doing the demo in New York City – another duvet-on-my-head moment! Tom was always a bit fan of this one and really pushed it forward. That’s often the way it works – you have a lot of songs that everyone agrees on, but then each band member will have a song that they really champion because they hear something in it that everyone else hasn’t quite picked up on yet. With Richard it was The Starting Line. Anyway I think the emotional content of this one is quite representative of the whole album – the story is basically "I’ve realised that I have no idea what’s going on in life, so I’m not going to judge anyone else!" I feel it has an atmosphere of sympathy and grace. Also the middle 8 is one of my favourite parts of the record. Under the word "time" at the end of the middle 8 you may be able to make out the four of us all singing "Aaaaah" very operatically. Like a choir of angels falling down an elevator shaft.

Tim

11- IN YOUR OWN TIME

Este tema fue un esfuerzo parecido al juego de los 20 temas –La compuse el mismo día que Silenced By The Night, Black Rain y Run With Me (y para los fans de Mt Desolation: Dividing Line, Your Kind Of Life y Wherever You Were Going). Recuerdo que se me ocurrió en un día libre en Toronto y después hicimos la maqueta en Nueva York – ¡otro momento de estar metido debajo del edredón! Siempre me ha gustado mucho esta canción y aposté por ella hasta el límite para desarrollarla. Así funciona casi siempre, tienes un montón de canciones con las que todo el mundo está de acuerdo, pero luego cada componente de la banda tiene una canción en concreto que hacen valer porque han escuchado algo en ese tema que los demás no acaban de captar del todo. A Richard le pasaba con The Starting Line. En cualquier caso el contenido emocional de esta canción es representativo de todo el disco – la historia es básicamente: "Soy consciente de no saber qué pasa con mi vida, así que no ¡pienso juzgar a nadie más!" Creo que la canción tiene una atmósfera de empatía y gentileza. El interludio central es una mis partes favoritas del disco. Con la palabra "time" al final del interludio puede que seas capaz de vernos a los cuatro cantando "Aaaaah" de forma muy operística. Como un coro de ángeles cayendo por el hueco del ascensor.

Tim

Newsletter Sign Up